مقالات آرایشی

مهاجرت از طریق آرایشگری به دبی، ترکیه، عمان و کانادا

مهاجرت از طریق آرایشگری به دبی، ترکیه، عمان و کانادا

مهاجرت از طریق آرایشگری به دبی، ترکیه، عمان و کانادا

آیا با مدرک آرایشگری می‌توان مهاجرت کرد؟ این سؤال پرتکراری است که این روزها از زبان آرایشگران حرفه‌ای و هنرجویان علاقه‌مند می‌شنویم. پاسخ این سؤال مثبت است. کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکایی هستند که امکان مهاجرت از طریق آرایشگری را فراهم کرده‌اند؛ اما در عین حال هر کدام از این کشورها قوانین و مقررات خاص خود را برای اعطای شهروندی به آرایشگران در نظر گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم تا شرایط مهاجرت با مدرک آرایشگری به کشورهای مختلف را با هم بررسی کنیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

 

آرایشگاه در تهران

پیش‌نیاز اصلی مهاجرت از طریق آرایشگری چیست؟

برای مهاجرت به هر کشوری، مجموعه‌ای شرایط در نظر گرفته می‌شود که برخی از آن‌ها جنبه عمومی دارند؛ یعنی فرقی نمی‌کند که قصد مهاجرت تحصیلی دارید یا برای کار به آن کشور می‌روید. به عنوان مثال داشتن پاسپورت معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه، برخورداری از تمکن مالی و … از جمله شرایط عمومی ضروری برای مهاجرت به هر کشوری به شمار می‌رود.

 

در عین حال پیش‌نیازهای خاصی نیز برای هر یک از روش‌های مهاجرت در نظر گرفته می‌شوند. بحث اصلی ما مهاجرت با تخصص آرایشگری است. در اختیار داشتن مدرک بین المللی آرایشگری برای مهاجرت به هر کشوری پیش‌نیاز ضروری به شمار می‌رود. خوشبختانه مدرک سازمان فنی حرفه‌ای ایران در بسیاری از کشورهای خارجی از درجه اعتبار بالایی برخوردار است. علاوه بر آن برخی از مراکز آموزشی، از جمله آموزشگاه زیبایی چهره آرایان (منیر هنرمند) مدارک بین‌المللی معتبر مانند QLA و TAB را نیز در اختیار هنرجویان خود قرار می‌دهند.

البته به دلیل تعدد تخصص‌های آرایشگری، امکان فراگیری تمام آن‌ها در یک دوره آموزشی وجود ندارد. به عنوان مثال در آموزشگاه زیبایی چهره آرایان (منیر هنرمند) در حال حاضر اکثر دوره های آموزشی تخصصی در زمینه آرایشگری برگزار می‌شود. بدیهی است که هر چه تعداد مدارک بیشتری از دوره‌های آموزشی آرایشگری داشته باشید، شانس شما برای مهاجرت به کشورهای مختلف افزایش خواهد یافت.

 

بررسی شرایط بهترین کشورها برای مهاجرت آرایشگران

از جمله بهترین کشورهایی که شرایط نسبتا آسانی برای پذیرش آرایشگران مهاجر دارند، می‌توان به کانادا، ترکیه، امارات و عمان اشاره کرد. به علاوه اینکه آرایشگری در این کشورها از بازار کار مناسبی برخوردار است و شما با ورود به این بازار می‌توانید درآمد سالانه قابل توجهی را کسب کنید. در ادامه نگاهی به شرایط هر یک از این کشورها می‌اندازیم.

۱. مهاجرت از طریق آرایشگری به کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که ایرانی‌ها معمولا تقاضای زیادی برای مهاجرت به آن را ثبت می‌کنند. برای مهاجرت به عنوان آرایشگر به این کشور باید از سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) استفاده کنید. در قالب این سیستم اداره مهاجرت کانادا، بانک‌های اطلاعاتی از نیازمندی ایالات مختلف این کشور به آرایشگر را منتشر می‌کند. سپس شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک مربوطه شانس خود را برای رقابت با سایرین به منظور پذیش در برنامه‌های مهاجرت امتحان کنید. سیستم جامع رتبه‌بندی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا وجود دارد. اگر در این سیستم موفق به کسب حداقل نمره 67 از 100 شوید، مشکلی برای مهاجرت به کانادا نخواهید داشت.

 

برای مهاجرت به کانادا علاوه بر مدرک آرایشگری معتبر، معمولا تجربه کاری قابل استناد نیز به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در نظر گرفته می‌شود. ضمنا باید توجه داشته باشید که حتما لازم نیست پس از مهاجرت به کانادا در یکی از آرایشگاه‌های این کشور مشغول به کار شوید. بلکه می‌توانید کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کنید. اگر از سرمایه لازم برای تاسیس آرایشگاه در این کشور و به کار گرفتن حداقل یک شهروند کانادایی برخوردار هستید، بخش اعظمی از مسیر مهاجرت به کانادا را بدون دردسر طی خواهید کرد.

 

۲. مهاجرت از طریق آرایشگری به ترکیه

ترکیه همسایه شمال غربی ایران است که سالانه پذیرای اقشار مختلفی از مردم کشور ماست. بسیاری از افراد برای کار کردن به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای مهاجرت از طریق آرایشگری به ترکیه می‌توانید ویزای کاری یک ساله این کشور را دریافت کنید. در طول این سال باید در آرایشگاه‌های ترکیه مشغول به کار شوید. در پایان سال در صورت تأیید کافرما می‌توانید مهلت ویزای خود را برای یک سال دیگر تمدید کنید. این شرایط به مدت ۵ سال ادامه دارد. پس از آن می‌توانید برای دریافت شهروندی دائم ترکیه اقدام کنید.

 

برای مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری نیازی نیست که حتما مدرک زبان انگلیسی داشته باشید؛ بلکه با تسلط به زبان ترکی استانبولی نیز می‌توانید پذیرش این کشور را دریافت کنید. هر چند که با تسلط به هر دو زبان می‌توانید درب‌های بازار کار بزرگی را پیش روی خود بگشایید.

 

۳. مهاجرت از طریق آرایشگری به دبی

امارات همسایه جنوبی ایران است. مردم در این کشور برای آراستگی ظاهری هزینه‌های زیادی متقبل می‌شوند. بنابراین بازار کار پرسود و پر رونقی در کشور امارات برای متخصصان حرفه آرایشگری وجود دارد. متوسط درآمد یک آرایشگر زنانه در کشور امارات حدود ۸۳۰۰ درهم در ماه است که عدد بسیار قابل توجهی به شمار می‌رود.

 

شما برای دریافت ویزای کاری امارات باید حتما مدرک معتبر فنی حرفه‌ای آرایشگری به همراه چند سال سابقه کار قابل استناد داشته باشید. علاوه بر آن امکان راه‌اندازی آرایشگاه شخصی در کشور امارات نیز وجود دارد که می‌توانید با هزینه‌ای در حدود ۱۲ هزار درهم سالن زیبایی شخصی خود را در این کشور تأسیس کنید.

 

توجه داشته باشید که مهاجرت از طریق آرایشگری به دبی و داشتن مجوز کار در این کشور به هیچ عنوان تضمینی برای دریافت شهروندی امارات نیست. بنابراین صرفا می‌توانید برای کار در این کشور و بهره‌مندی از بازار کار پررونق آن اقدام به مهاجرت کنید.

۴. مهاجرت از طریق آرایشگری به عمان

عمان از جمله کشورهایی است که برنامه جاب آفر برای مهاجرت کاری ندارد. بنابراین برای مهاجرت از طریق آرایشگری به عمان باید حتما پیشنهاد کاری رسمی از این کشور داشته باشید. در عین حال داشتن مجوز کار در این کشور هیچ تضمینی برای دریافت شهروندی آن به همراه ندارد. در عین حال اگر پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید، فرآیند دریافت مجوز خیلی سریع انجام می‌شود. با توجه به ارزش بالای پول رسمی عمان، با کار کردن این کشور می‌توانید سرمایه خوبی برای خود دست و پا کنید.

 

کارهای مهاجرت خود را به ما بسپارید

خبر خوبی که برای علاقه‌مندان مهاجرت از طریق آرایشگری داریم این است که آموزشگاه زیبایی چهره آرایان (منیر هنرمند) علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی آرایشگری و اعطای مدرک معتبر، در زمینه فراهم کردن مقدمات مهاجرت هنرجویان به کشورهای ترکیه، امارات و عمان نیز فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از خدمات آموزشگاه آرایشگری الهه خیلی راحت‌تر و از مسیری مطمئن برای مهاجرت به این سه کشور استفاده کنید. در صورتی که هر‌گونه سؤالی در این زمینه دارید، می‌توانید با ما تماس برقرار کنید. کارشناسان آموزشگاه الهه آماده راهنمایی شما عزیزان هستند.

 

کلام پایانی

در این مقاله با شرایط مهاجرت از طریق آرایشگری آشنا شدیم. قبل از هر اقدامی برای مهاجرت باید با شرکت در دوره‌های آموزشی مدرک معتبر آرایشگری دریافت کنید. سپس چند سال در در داخل کشور مشغول به کار شوید. در کنار آن از آموزش زبان نیز غافل نشوید. به این ترتیب معمولا خیلی راحت موفق می‌شوید تا از طریق پیشنهادات کاری در کشورهای مختلف، مهاجرت خود را قطعی کنید. آموزشگاه آرایشگری چهره آرایان (منیر هنرمند)به عنوان نماینده رسمی سازمان فنی حرفه‌ای کشور، صفر تا صد آنچه برای تبدیل شدن به آرایشگر ماهر نیاز دارید را در قالب چندین دوره آموزشی برای شما عزیزان در نظر گرفته است. با شرکت در این دوره‌ها مسیر خود برای مهاجرت و پیشرفت را هموار کنید.

 

سؤالات متداول

۱. از طریق چه دوره‌هایی در آموزشگاه زیبایی چهره آرایان (منیر هنرمند)  میتوان مهاجرت کرد؟

از طریق تمام دوره‌های آموزشی از جمله رنگ و مش، کوتاهی مو، شینیون مو، میکاپ، کاشت ناخن، تتو صورت،‌ صافی و احیای مو، اکستنشن مژه و بافت مو میتوانید مهاجرت کنید که آموزشگاه شرایط مهاجرت شما را به ترکیه، دبی و عمان فراهم می کند.

 

۲. تجربه مهاجرت از طریق آرایشگری در آموزشگاه زیبایی چهره آرایان (منیر هنرمند) وجود دارد؟

بله؛ تاکنون هنرجویان زیادی از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشگاه زیبایی چهره آرایان (منیر هنرمند) موفق به مهاجرت به کشورهای مختلف شده‌اند و ما مسیر مهاجرت را برای شما فراهم می کنیم.

 

۳. در پایان دوره‌های آموزشگاه زیبایی چهره آرایان (منیر هنرمند) چه مدارکی اعطا می‌شود؟

مدرک معتبر سازمان فنی حرفه‌ای و مدارک بین‌المللی QLA و TAB به هنرجویانی که دوره‌های آموزشی را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، اعطا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × 9 =