میکروپیگمنتیشن

نکات مهم مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن لب

نکات مهم مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن لب

مراقبت های کوتاه بعد از میکروپیگمنتیشن لب

– پوست شما بلافاصله بعد از انجام تکنیک میکروپیگمنتیشن، باید به خوبی ترمیم شود. به عنوان مثال مانند سایر فرایندهای ترمیمی بدن، این امر نیز بهتر است با بهره گیری از لوازم مناسب انجام شود. استفاده از پمادهای ترمیم کننده با دستور پزشک، روند ترمیم پوست را تسریع می بخشد.

– انجام روش پیگمنتیشن در حقیقت موجب ایجاد زخم های خشک کوچک بر روی سطح پوست می شود. بهتر است از کندن و دستکاری کردن زخم ها خودداری کنید چرا که این امر موجب کاهش سرعت ترمیم زخم ها می شود.

– یکی دیگر از نکات ضروری در زمینه مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن، عدم شستشو لب به مدت 3 روز می باشد.

مراقبت-بعد-از-میکرو

– در این دوره بهتر است از انجام کارهایی که باعث عرق کردن یا خیس شدن لب می شود، خودداری کنید. به عنوان مثال می توانید برای مدت زمان کوتاهی از ورزش کردن و نشستن زیر نور آفتاب جلوگیری کنید.

– جهت شستشو لب بهتر است از شامپوهای مرطوب و ملایم مخصوص صورت استفاده کنید.

– از قرار گرفتن در معرض اشعه فرا بنفش به شدت خودداری کنید چرا که این امر موجب کاهش میزان تثبیت رنگ و سرعت ترمیم زخم ها می شود.

مراقبت های بلند مدت بعد از میکروپیگمنتیشن لب

به منظور افزایش ماندگاری میکروپیگمنتیشن لب، باید مراقبت های بلند مدت بعد از آن را نیز جدی بگیرید. مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن در این حالت عبارت است از:

– بهتر است پوست خود را در معرض اشعه UV و تابش نور خورشید قرار ندهید چرا که نور خورشید موجب کمرنگ شدن میکروپیگمنتیشن می شود. بنابراین رعایت این امر به شما کمک می کند تا دوام میکروپیگمنتیشن را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

– بهتر است از استفاده محصولاتی که باعث خشک شدن پوست می شوند، به شدت خودداری کنید.

– ناحیه لب را به صورت مرتب مرطوب کنید تا زخم ها ترمیم شوند.

– با استفاده از شامپوها و کرم های لایه بردار می توانید پوست های مرده اطراف لب را به راحتی از بین ببرید.

عوارض جانبی احتمالی میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن در حقیقت نوعی روش زیبایی تهاجمی به حساب آمده و باعث ایجاد درد یا تورم در ناحیه لب می شود. فرد پیگمنتر باید از شناخت کافی نسبت به عوارض میکروپیگمنتیشن لب، تکنیک مورد نیاز و بی حسی مصرفی مناسب برخوردار بوده و موارد اصولی این امر را به خوبی رعایت کند. هنگام انجام تکنیک میکروپیگمنتیشن لب، افراد درد نسبتا بیشتری را تجربه می کنند چرا که لب یکی از حساس ترین قسمت های صورت است.

همچنین بروز علائمی مانند ایجاد قرمزی، التهاب و کبودی نیز این درد را بیشتر می کنند. میزان درد برای افراد، متفاوت بوده و با توجه به آستانه تحمل هر کدام مشخص می شود. از طرفی این امر منجر به ترشح مایعات لنفاوی بدن و لایه برداری نیز می شود که شناخت نکات مربوط به مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن، به بهبود آنها کمک می کند.

شیدینگ لب

 از سایر عوارض جانبی احتمالی این روش می توان به عفونت، تب، بیماری های پوستی و خشکی اشاره کرد. وجود این علائم در 2 روز اول پس از میکروپیگمنتیشن، طبیعی بوده و قابل درمان می باشد. همچنین این نوع علائم با توجه به سن و نوع پوست متفاوت بوده و تاثیری بر روی رنگ لب نمی گذارد.

سوالات متداول در زمینه مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن لب

  1. مدت زمان بهبودی بعد از تکنیک میکروپیگمنتیشن تقریبا چقدر است؟

به طور میانگین ترمیم لب پس از میکروپیگمنتیشن، دو هفته طول می کشد. همچنین عواملی از جمله جنس پوست، سن، رژیم غذایی، فعالیت طبیعی بدن، داروهای مصرفی و نور خورشید نیز تاثیر بسزایی بر کاهش مدت زمان بهبودی پوست می گذارند.

  1. دوام میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

دوام میکروپیگمنتیشن در حقیقت بین یک الی سه سال بوده و مراقبت های بلند مدت بعد از انجام این امر، موجب افزایش ماندگاری آن می شوند.

  1. آیا به منظور کاهش سوزش لب می توان از یخ استفاده کرد؟

در مواقعی که احساس سوزش یا خارش در ناحیه لب داشته باشید، می توانید از کمپرس یخ و چای به منظور تسکین درد خود استفاده کنید. همچنین بهتر است تنها یک بار در روز از این کار استفاده کنید چرا که استفاده بیش از حد آن، باعث ایجاد عفونت های پوستی و آسیب دیدن سلول های میکروپیگمنتیشن می شود.

  1. چه راهکارهایی جهت کاهش التهاب لب پیشنهاد می شود؟

به منظور کاهش التهاب لب می توانید از پمادهای ترمیم کننده پوستی استفاده کنید. از طرفی استفاده از مواد نامناسب موجب ریزش رنگ میکروپیگمنتیشن، ورود میکروب، ایجاد عفونت های پوستی و کبودی می شود.

  1. جهت درمان تبخال بعد از میکروپیگمنتیشن لب باید چه کار کرد؟

در برخی موارد انجام میکروپیگمنتیشن لب باعث ایجاد عارضه تبخال روی پوست می شود. بنابراین در صورت بروز این مشکل بهتر است از پماد و قرص با دستور پزشک استفاده کرده و به درمان تبخال کمک کنید. بروز تبخال و عدم درمان به موقع آن موجب ریزش رنگ میکروپیگمنتیشن و ایجاد عفونت های پوستی می شود.

کلام آخر

بنابراین میکروپیگمنتیشن لب بهترین گزینه جهت فرم دادن و برجسته سازی لب بوده و با بهره گیری از تکنیک های خاص انجام می شود. این روش با بهره گیری از دستگاه مخصوص انجام شده و رنگدانه ها توسط سوزن به داخل پوست نیز تزریق می شوند. از طرفی شناخت نکات ضروری در زمینه مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن، به شما کمک می کند تا عوارض احتمالی این تکنیک را کاهش داده و به ترمیم پوست خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 − یک =