میکروبلیدینگ

آیا میکروبلیدینگ باعث ریزش ابرو می شود؟

آیا میکروبلیدینگ باعث ریزش ابرو می شود؟

ریزش ابرو بعد از میکرو طبیعی است؟

در کل میکرو کردن ابروها، ضرر زیادی ندارد و همانند تتو یا روش های دیگر، به سلول های پوستی آسیبی وارد نمی کند. اما از آنجایی که اغلب افراد بعد از میکرو، دچار ریزش ابرو شده اند، باید توضیحاتی در این رابطه شرح دهیم.

 

میکروبلیدنیگ به روشی گفته می شود که توسط دستگاه و سوزن های مخصوص، با کشیدن خط هایی درون ابرو و ایجاد خطای چشم، آن ها را پر نشان می دهند و به ابروها حالت لیف می دهد. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بیان کنیم، می توان گفت این سوزن ها همانند یک قلم مشکی می مانند که اصلا مثل تتو وارد پوست یا خون نمی شوند.

 

به همین دلیل سلول های موجود در پوست و قسمت ابرو کمتر آسیب می بیند‌. اما از آنجایی که حین کار، ممکن است برخی از موها، دچار فشار شوند، پس از مدتی می ریزند که این عمل کاملا طبیعی است. البته منظور از ریزش ابروها این نیست که افراد کلا ابروها و موهای خود را از دست دهند.

 

در حد یک الی دو نخ از تار مو ابروها ریخته می شود که کاملا طبیعی است. اگر بخواهیم مقایسه ای بین روش میکرو و بقیه روش های پرکردن ابرو انجام دهیم، می توان گفت میکرو هم ضرر کمتری دارد و هم باعث زیباتر نشان دادن ابروها می شود. برای اینکه بعد از میکروبلیدینگ ابرو دچار ریزش ابرو نشوید، بهتر است قبل از اینکار، حتما به نکاتی توجه داشته باشید.

 

به عنوان مثال، کار میکرو، به دقت و ظرافت خاصی نیاز دارد. پس حتما به یک مجموعه معتبر سر بزنید تا بهترین را برای شما انجام دهد. شاید درنظر خیلی از افراد ابروها اهمیتی نداشته باشند و به کم بودن آن ها هم بی توجه باشند، اما باید بیان کنیم که ابروها جزو اصلی ترین نکات در چهره محسوب می شوند که به زیبایی و اعتماد به نفس می افزایند.

 

نکته مثبتی که در خصوص میکرو وجود دارد، این است که ریزش آن در حد چند نخ است و اصلا باعث کم شدن موهای اصلی هم نمی شود‌. البته این ریزش به نحوه شست و شو آن ها هم بستگی دارد. پس از انجام میکرو، نباید با خشونت ابروها را شست یا به آن ها دست کشید.

 

اگر به جز چند نخ که پس از میکرو، ریزش آن ها کاملا طبیعی است، باز هم دچار ریزش شدید، باید حتما این موضوع را با مجموعه ای که این کار را انجام داده اید؛ مطرح کنید.

 

مواد میکروبلیدینگ باعث ریزش ابرو می شود؟

اگر از مواد مرغوبی برای میکرو استفاده شود، اصلا باعث ریزش نمی شود. اما اگراین کار را در یک جای نامناسب و توسط افراد مبتدی انجام دهید که از مواد با کیفیتی هم استفاده نمی کنند، قطعا ابروها پس از میکرو، دچار ریزش شدید می شوند.

 

همچنین علاوه بر اینکه مواد خوب باعث ریزش ابرو  نمی شود، کیفیت و ماندگاری بهتری هم دارند. زیرا همان طور که در بالا هم بیان شد، میکرو همانند یک قلم می ماند و به نوعی در ابروها رنگ و هاشور ایجاد می کند. ممکن است موادی که افراد مبتدی برای ابروهای شما استفاده می کنند، پس از دو هفته، و شست و شو کاملا پاک شوند.

 

برای بهره مند شدن از یک میکرو خوب و زیبا، به یک مجموعه معتبر هم سر بزنید. اینگونه دیگر نیازی نیست نگران ریزش ابروها و پاک شدن آن ها باشید. همچنین تمام افرادی که دارای ابروهای کم پشت، نازک یا کم رنگی هستند؛ می توانند میکرو را انجام دهند. مواد میکرو دوام بالایی دارد و تا مدت های زیادی، ثابت بر روی ابرو باقی می ماند.

 

در صورت ریزش ابرو بعد از میکرو چه کنیم؟

نکاتی پس از انجام دادن میکرو ابرو وجود دارد که برای دوام بیشتر و جلوگیری از ریزش ابروها، باید حتما آن ها دا رعایت کرد. به عنوان مثال، تا حدود دو هفته، آب مستقیم نباید با ابروها برخورد کند. استفاده کردن از انواع ژل های شست و شو و یا مواد مراقبتی که حالت اسیدی دارند، ممنوع است. زیرا باعث کم رنگ شدن رنگ میکرو می شوند. در این مدت به طور مداوم با استفاده از روغن ها و کرم های مخصوص، باید ابروها را تقویت کرد تا اگر به دلیل مواد میکرو ضعیف شده باشند هم، تقویت شوند.

 

حال سوالی که ممکن است برای اغلب افراد به وجود آید، این است که در صورت ریزش ابرو پس از میکرو، باید چه کاری انجام داد؟ از آنجایی که نمی توان در صورت ریزش میکرو انجام شده بر روی ابرو را پاک کرد؛ بهتر است که از روغن هایی مثل، فندق، بادام تلخ، کرچک و… استفاده کنید تا ریشه ابروها تقویت شوند.

میکرو درد کمتری نسبت به تتو و… دارد.

 

البته همان طور که چندین بار بیان شد، اگر این کار را توسط یک مجموعه معتبر و عالی انجام دهید، ابروها دچار ریزش نمی شوند. اگر هم پس از انجام دادن میکرو، ابروها دچار ریزش شدیدی شدند، بهتر است که آن ها را با آب مستقیم بشویید.

 

اینگونه مواد میکرو از روی پوست کمتری می شوند و در نتیجه هم ریزش ابرو قطع می شود. در کل، اگر بخواهید که مشکلاتی برای ابروهایتان به وجود نیاید، تقویت آن ها را با استفاده از روغن ها فراموش نکنید. همچنین استفاده از قرص های تقویتی هم می توانند موثر باشند. زیرا قرص ها ریشه های مو بدن را ضخیم کرده و در نتیجه آن ها هم دچار ریزش و کم پشتی نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت + = 8